Sunday 10 February 2013

VIVIX - KANDUNGAN VIVIX


Vivix merupalan satu-satunya  produk yang  Shaklee keluarkan berbentuk cecair. Rasanya memang sedap dan perlu d simpan dalam suhu yang sejuk.
Cara makan pula 1 sudu sekali. Jom kita lihat apa yg ada di dalam vivix?

 Mukjizat Al Quran ttg buah anggur
  'Dia menumbuhkan bagi kamu dengan air hujan itu tanam-tanaman; zaitun, kurma,anggur dan segala macam buah-buahan. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar ada tanda (kekuasaan Allah) bagi kaum yang memikirkan.'' ( QS: An Nahl: ayat 11)


Mengandungi 4 tumbuhan semulajadi

1 Anggur Muscadine 
 Satu2nya anggur yg mempunyai lebih satu kromosom yg  menafaat utk kesihatan..Ia mempunyai ciri2 menghentikan kimia penyebab kanser,anti virus dn anti bakteria.
Anggur muscadine dan bijinya adalah satu daripada sumber terbaik antioksidan dan mempunyai ciri antiradang. . Jika dibandingkan anggur lain, ia mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol yang terdapat dalam arak merah yang terbukti berfaedah bagi kesihatan kardiovaskular, menurunkan tahap gula dalam darah selain melambatkan proses penuaan.



  

2. Elderberry atau Sambucus Nigra
Elderberry juga dikenal sebagai Sambucus Nigra. Buahnya bulat kecil berwarna ungu gelap bergerombol seperti anggur. Buah ini banyak tumbuh di Eropa, Amerika Utara, Asia, dan Inggris. Elderberry merupakan jamu popular dan telah lama digunakan dalam pengobatan tradisional.

   Jus Elderberry telah terbukti sangat efektif dalam pengobatan dan penyembuhan flu dan juga digunakan untuk mengobati penderita flu selama epidemi di Panama
 pada tahun 1995.
  • Kandungan vitamin C yang tinggi membuat jus elderberry sangat bermanfaat dalam pengobatan penyakit yang disebabkan karena infeksi virus dan bakteri.
  • Manfaat lain yang sangat penting dari jus elderberry adalah kemampuannya untuk mencegah dan mengobati kancer, fakta dikaitkan dengan antioksidan yang dikandungnya.
  • Jus Elderberry meningkatkan sistem kekebalan tubuh serta sangat membantu dalam mengobati penyakit AIDS dan kancer.
  • Jus Elderberry dikenal untuk menurunkan kadar kolesterol dan mengurangi kolesterol jahat. Hal ini dapat sangat bermanfaat dalam mencegah penyakitjantung.
  • Efek berbahaya dari pencemaran, stres, dan makan yang tidak sehat dapat dicegah dan dikurangi dengan mengambil jus elderberry setiap hari.
  • Jus elderberry mencegahan dan mebantu penyembuhan diabetes, perlindungan terhadap infeksi virus, dan sesak nafas
  •  Juga dapat meningkatkan kesihatan jantung dan ginjal,



Purpple Carot
.Ia adalah sumber terbaik vitamin A dan mengandungi phytokimial termasuk carotenoids ,phenolics,polyacetylenes,isocoumarins dan sesquiterpenes. Ia juga mengandungi anthocyanins,antioksidan yg mustajab. Anthocyanins adalah bertanggungjawab pada warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayur.
 Asid klorogenik adalah antioksidan paling byk dlm semua karot dan ia bertanggungjawab mengurang diabetes.
  Kebelakangan ini kajian menunjukkan anthocyanins, bertindak sebagai anti radang anti mikrobial dn anti carcinogen. Ia mengurangkan
 risiko penyakit jantung.




4.Polygonum Cuspidatum
Polygonum cuspidatum  ( knotweed jepun) adalah tumbuhan perenial yg besar berasal dari asia, yang juga byk ditemui d amerika utara dan eropah. Knotweed jepun adalah sumber komersial Resveratrol Polygonum Cuspidatum banyak menafaat kesihatan dn dgunakan untuk merumuskan supplemen anti penuaan . Kesimpulan dari ujian demi ujian menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan,merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet, dan megurangkan berat badan
 .

Bagi yg berpenyakit mungkin berlaku tindakbalas negetif utk sementara waktu. Ia umpama rumah anda mungkin berabuk sedikit sebelum ia menjadi bersih . Bersabar dn tabah utk kesihatan yg unggul
--- Dr Shaklee . 

Cara makan : 1 camca sudu sehari.

Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
Sumber : sihatmakanvitamin.blogspot.com



Hubungi : Angah Nani 
Hotline/Whatsapp/sms : 017-9225144
Blog : cintai-vitamin.blogspot.com



No comments:

Post a Comment